tiistai, helmikuu 28, 2017
   
Tekstin koko

Tutkimuksesta toteutukseen

Toimintatohtorointi

 

 

Markkinoinnin missio on lyhykäisyydessään saada aikaan toimintaa. Yleensä se tarkoittaa uusien liidien hankkimista, jotka myynti sitten parhaan kykynsä mukaan pyrkii muuttamaan diileiksi. Jos nyt kuitenkaan kauppaa ei synny, missä meni vikaan ? Myyjiltä kysyttäessä yleisin vastaus on hinnan olleen liian kova. Joskus näin tosiaan saattaa olla. Joskus sitten taas aivan muut asiat. Kampanjan tavoitteiden epäonnistuminen ja menetettyjen kauppojen syiden kaivaminen kannattaa tehdä ajoissa. Ettei tule poljetuksi samoja miinoja useampaan kertaan.

Syitä menetettyyn diiliin saattaa löytyä esimerkiksi:

  • Hinta ei ollut kohdillaan
  • Asiakas ei oikeasti ollut kiinnostunut
  • Tekninen ratkaisu tai palvelukonsepti ei ollut riittävä
  • Logistiset ratkaisut jakelukanavan, varastoinnin tai toimitusten osalta tökkivät
  • Palvelu ei ollut ystävällistä
  • Yhteyshenkilö ei ollut asiantunteva
  • Myyjän tavoitettavuus oli huono
  • Tarjous oli epäselvä
  • Yhteyshenkilö oli epämiellyttävä
  • Lupauksista ei pidetty kiinni

Nuo kaikki on selvitettävissä oikeilla työkaluilla. Kuten myös se, oliko menetetyn kaupan syynä yrityksen maine. Eikö brändi ollut riittävän vahva muuttamaan asiakkaan harkintaa ostamiseksi ?

Ota yhteyttä niin kerromme lisää.

 

 

 

 

 

xxx