sunnuntai, kesäkuu 25, 2017
   
Tekstin koko

Ideasta innovaatioksi.

Hyväkään idea ei myy itse itseään. Uusi idea kaupalliseksi innovaatioksi vaatii muutaman välietapin. Mitä ?

Suomi on insinöörien luvattu maa. Maa pullottaa hienoja teknisiä ideoita ja mainiota teknistä osaamista. Fantastisia palvelukonsepteja ja bittinikkareiden koodaamia toimivia sovelluksia. Monesti vain hyväkin idea jää idean asteelle koska siitä ei kerrota oikeille potentiaalisille asiakkaille oikealla tavalla.Vaikka ideoita on maa pullollaan, ei myynnin ja markkinoinnin osaajia ole vastaavasti istu jokaisella oksalla. Näppäriä mainoksia voi ostaa toimistosta kuin toimistosta.

Peruskysymykset jäävät vastauksia vaille.

  1. Mitä ?
  2. Kenelle ?
  3. Miten ?

Ensimmäisessä vaiheessa tulee kristallisoida oma idea, konsepti, palvelu, tuote, jne.

Tulevan asiakaskunnan potentiaalikartoitus ei varmasti ole haitaksi kohti kaupallista menestystä. Mediavalinnat valitaan sitten idean ja asiakaskunnan mukaisesti. Kunhan nämä asiat hoidetaan alkuvaiheessa oikealla tavalla voi idea muuttua jossain välissä innovaatioksi. Innovaatioksi joka tuo keksijälleen mainetta ja mammonaa.

Onko sinulla idea, mutta et vielä tiedä mihin sitä voisi myydä ?

Jos näin on, klikkaa alla olevaa Helppiä.