sunnuntai, kesäkuu 25, 2017
   
Tekstin koko

Totally Integrated Marketing

Myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun työkalujen ja toimintatapojen integroiminen tuo yllättävästi potkua businekseen

Aivan liian usein yrityksen myynti, markkinointi ja asiakastuki kulkevat aivan omia polkujaan tuntematta ja tietämättä toistensa tekemisestä juuri mitään.

Myynnin kasvattaminen onnistuu monesti järkeistämällä työtapoja, parantamalla tiedonkulkua ja määrittelemällä yhteiset tavoitteet.

Ulkoisen markkinointiviestinnän ( mainostaminen ) ja sisäisen markkinointiviestinnän ( koulutus, motivointi ) pitää taata maksimaalisen tehokkaat asiakastapaamiset. Ulkoisella markkinointiviestillä annettu lupaus asiakkaille täytyy lunastaa oman asiakasrajapinnassa toimivan henkilöstön toimesta.

Teoriassa asia on varmaan useimmille selvää. Käytännössä ei kovinkaan monelle. Miten kaupan tekeminen viedään päivittäiseen toimintaan hyödyntäen asiakkuuden hallintajärjestelmiä tai muita saatavilla olevia työkaluja ? Kuinka markkinoinnin hankkimat liidit myynnissä työstetään kaupoiksi ? Miten loistavalla asiakastuella asiakkaat saadaan pidettyä tyytyväisinä ? ja mikä vaikeinta. MIten nämä toiminnot integroidaan toisiinsa ?

Miten taataan yhteinen viesti ja jokaisen organisaatiotason osaaminen ??

Jos et heti keksi vastausta, kannattaa kysäistä vinkkiä klikkaamalla Helppiä.